Liiribox
Nur angemeldete User dürfen liiren.

Ex-FCL Spieler

Heiri
Forumgott
Forumgott

Beitrag von Heiri »

lucerne hat geschrieben: einzig "pro wiederaufnahme" lass ich das argument als potentieller nachfolger von hakan gelten, aber er kann ja dann in einem jahr wieder zurückkommen (und ich schreibe absichtlich nicht angekrochen kommen)...
das wäre eigentlich die Position von Prager.
"Ich realisierte wie stolz ich war, ein Luzerner zu sein"

ATV - Anti Thread Verhunzer
TurbojugendFCL
Forumgott
Forumgott

Beitrag von TurbojugendFCL »

P R A G E R
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

R A U T E

von sega 10.- , von pa 10.-, ; @andi: 10.--

mer send gäge alles
malfunction
Forumgott
Forumgott

Beitrag von malfunction »

TurbojugendFCL hat geschrieben:TJ
offene wettschulden: +10 von TJ (bald verjährt), +10 von Torpedo (bald verjährt)

Bild
BVB 09
Max

Beitrag von BVB 09 »

TurbojugendFCL hat geschrieben:P R A G E R
falscher thread
Wer Rechtschreibfehler findet darf sie mit ein Edding durchstreichen.
Vblstöbli
Forumgott
Forumgott

Beitrag von Vblstöbli »

andixedge hat geschrieben:
Umluftofen hat geschrieben:Bitte noch bizli Werbung für Seoane in Vancouver machen.
Bauernaufstand 2026!

** SEKTION PRO SONNTAGSSPIELE**
Radiohead
Elite
Beitrag von Radiohead »

lucerne hat geschrieben:
Radiohead hat geschrieben:An dieser Stelle auch mal ein grosses Dankeschön an die FCL-Verantwortlichen. Es ist wohl ein offenes Geheimnis, dass Chiumiento in den letzten Wochen desöfteren beim FCL angekrochen kam, für diese es aber kein Zurück mehr gab, da man bereits die entsprechenden Transfers getätigt hat und die finanziellen Möglichkeiten mehr als ausgereizt sind. Soll nicht bedeuten, dass ich lieber einen Prager statt einen Chiumiento im Team sehen würde. Aber ein Überangebot im Mittelfeld und finanzielle Probleme sehe ich als das grössere Übel, als auf den kleinen Zauberer zu verzichten.
aber chiumiento landet beim aktuellen kader auf der ersatzbank.
Da würde ich aber schon dagegenwetten. Auf einen Chiumiento in der Form der letzten Monate kann meiner Meinung eigentlich kein Offensiv-ausgerichteter NLA-Verein verzichten und so überzeugt hat mich Gygax bisher nicht.
AFCA / CAN'T BE STOPPED

Heldhaftig - Vastberaden - Barmhartig

Landskampioen 1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013, 2014, 2019, 2021, 2022

Dräggspagg
macaloony
Supporter
Supporter

Beitrag von macaloony »

Radiohead hat geschrieben:
lucerne hat geschrieben:
Radiohead hat geschrieben:An dieser Stelle auch mal ein grosses Dankeschön an die FCL-Verantwortlichen. Es ist wohl ein offenes Geheimnis, dass Chiumiento in den letzten Wochen desöfteren beim FCL angekrochen kam, für diese es aber kein Zurück mehr gab, da man bereits die entsprechenden Transfers getätigt hat und die finanziellen Möglichkeiten mehr als ausgereizt sind. Soll nicht bedeuten, dass ich lieber einen Prager statt einen Chiumiento im Team sehen würde. Aber ein Überangebot im Mittelfeld und finanzielle Probleme sehe ich als das grössere Übel, als auf den kleinen Zauberer zu verzichten.
aber chiumiento landet beim aktuellen kader auf der ersatzbank.
Da würde ich aber schon dagegenwetten. Auf einen Chiumiento in der Form der letzten Monate kann meiner Meinung eigentlich kein Offensiv-ausgerichteter NLA-Verein verzichten und so überzeugt hat mich Gygax bisher nicht.
naja, die zahlen sprechen glaub für sich, gygax mit 2 toren und 3 assists in 3 spielen bester skorer der ASL (übrigens gemeinsam mit a.frei und super-nello)
Wayne Rooney
FCL-Insider
FCL-Insider
Beitrag von Wayne Rooney »

macaloony hat geschrieben:
lucerne hat geschrieben: aber chiumiento landet beim aktuellen kader auf der ersatzbank.
naja, die zahlen sprechen glaub für sich, gygax mit 2 toren und 3 assists in 3 spielen bester skorer der ASL (übrigens gemeinsam mit a.frei und super-nello)

Da hast Du absolut recht! Ich weine Chiumiento keine Träne nach und hoffe dass er irgendwo in der Versenkung verschwindet... Lieber einen Gygax als einen Dumm-Max! :twisted:
Devils Rage - Melodic Death Metal aus Sursee
Fanat
Experte
Experte

Beitrag von Fanat »

Wayne Rooney hat geschrieben:Chiumiento
doof.
Als meine Freundin beim Bierholen die Kellertreppe runterfiel und dabei auf jeder dritten Stufe mit dem Kinn aufschlug, klang das erfreulicherweise genau wie der Anfang von "We will rock you".
Radiohead
Elite
Beitrag von Radiohead »

macaloony hat geschrieben:
lucerne hat geschrieben: aber chiumiento landet beim aktuellen kader auf der ersatzbank.
Ein Chiumiento hätte glaubs dem heutigen Spiel nicht schlecht getan. Kreativität gleich Null bei Gygax.
AFCA / CAN'T BE STOPPED

Heldhaftig - Vastberaden - Barmhartig

Landskampioen 1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013, 2014, 2019, 2021, 2022

Dräggspagg
Partyanimal
Elite

Beitrag von Partyanimal »

Zaungäste Luzern
Iggy Pop
FCL-Insider
FCL-Insider

Beitrag von Iggy Pop »

Whitecaps FC add Swiss pair

August 17, 2010

Vancouver Whitecaps FC announced today the acquisition and signings of two Swiss Super League standouts in midfielder Davide Chiumiento and Canadian-born defender Alain Rochat - pending USSF D-2 Pro League approval. Per club policy, terms of the acquisitions and contracts were not disclosed.

Chiumiento, 25, is a free agent signing who played the last three seasons with FC Luzern. The 5-foot-8, 150-pound attacking midfielder had a breakout year last season with the Swiss club. In 28 appearances, the playmaker scored 11 goals and added five assists. During his three seasons with FC Luzern, Chiumiento appeared in 97 matches, scored 17 goals, and was credited with 16 assists.

Prior to his time with FC Luzern, the native of Heiden, Switzerland, was a member of Italian giants Juventus FC. At 19 years of age, the midfielder made his debut with the Serie A club during the 2003-04 season. He then spent the next three seasons on loan with former Serie A club AC Siena, French Ligue 1 side Le Mans FC, and Swiss Super League outfit Berner Sport Club (BSC) Young Boys.

Highlights
Chiumiento, who is scheduled to arrive in Vancouver at the end of August, holds both Swiss and Italian citizenship and has appeared 11 times for Switzerland's U-21 squad. Last March, the midfielder earned his first senior cap for Switzerland in a friendly against Uruguay.

Rochat, 27, was acquired by Whitecaps FC from FC Zürich and has been immediately loaned back to the Swiss Super League club until the opening of the January 2011 international transfer window. The 6-foot, 170-pound central defender - who can also play as a left fullback - first joined FC Zürich on loan during the 2006-07 season from Stade Rennais FC of France’s Ligue 1 before making his move permanent the following season. In four seasons with FC Zürich, Rochat has made 140 appearances, scored nine goals, and recorded 10 assists in 11,243 minutes of action. During this time, Rochat helped FC Zürich to Swiss Super League championship titles during the 2006-07 and 2008-09 campaigns. Last season, Rochat helped FC Zürich reach the group stage of the UEFA Champions League, where they faced Spanish giants Real Madrid, Italian powerhouse AC Milan, and France's Olympique de Marseille in Group C.

Before his current spell with FC Zürich, Rochat joined Stade Rennais FC at the start of the 2005-06 French Ligue 1 season and appeared in 11 matches for the Brittany-based club. From 2001 to 2005, Rochat played four seasons with Switzerland's BSC Young Boys. Rochat started his professional career in 1999 with Yverdon Sport FC, who were then members of the Swiss Super League.

Born in Saint-Jean-sur-Richelieu, Quebec, Rochat appeared for Switzerland at the youth international level before making his senior international debut on June 4, 2005, as Switzerland claimed a 3-1 away victory over the Faroe Islands in Group Four of European qualifying for the 2006 FIFA World Cup in Germany.

North American Soccer League (NASL) Conference leading Vancouver Whitecaps FC (9W-3L-11D) will battle USL Conference club FC Tampa Bay (6W-8L-8D) this Thursday, August 19, at George M. Steinbrenner Field. Thursday's match kicks off at 4:30 p.m. PT and can be seen live online at whitecapsfc.com/live.

About Vancouver Whitecaps FC
In 1974, Vancouver Whitecaps FC played their inaugural season in the North American Soccer League, and in 1979, the club won the NASL Soccer Bowl championship. From 1987 to 1992, as a member of the Canadian Soccer League, Vancouver won four straight CSL titles. In 2002, the Whitecaps created a full club model that encompasses professional teams for men and women, extensive youth development and grassroots participation programs, facility development, and the Whitecaps Foundation to support specific initiatives related to health and wellness through soccer. Since 2004, the Whitecaps have won two United Soccer Leagues First Division championships and two USL W-League championships. In 2011, Vancouver will begin their inaugural season in Major League Soccer at Empire Field before moving into the new BC Place Stadium in downtown Vancouver.
TurbojugendFCL
Forumgott
Forumgott

Beitrag von TurbojugendFCL »

Iggy Pop hat geschrieben:
Whitecaps FC add Swiss pair

August 17, 2010

Vancouver Whitecaps FC announced today the acquisition and signings of two Swiss Super League standouts in midfielder Davide Chiumiento and Canadian-born defender Alain Rochat - pending USSF D-2 Pro League approval. Per club policy, terms of the acquisitions and contracts were not disclosed.

Chiumiento, 25, is a free agent signing who played the last three seasons with FC Luzern. The 5-foot-8, 150-pound attacking midfielder had a breakout year last season with the Swiss club. In 28 appearances, the playmaker scored 11 goals and added five assists. During his three seasons with FC Luzern, Chiumiento appeared in 97 matches, scored 17 goals, and was credited with 16 assists.

Prior to his time with FC Luzern, the native of Heiden, Switzerland, was a member of Italian giants Juventus FC. At 19 years of age, the midfielder made his debut with the Serie A club during the 2003-04 season. He then spent the next three seasons on loan with former Serie A club AC Siena, French Ligue 1 side Le Mans FC, and Swiss Super League outfit Berner Sport Club (BSC) Young Boys.

Highlights
Chiumiento, who is scheduled to arrive in Vancouver at the end of August, holds both Swiss and Italian citizenship and has appeared 11 times for Switzerland's U-21 squad. Last March, the midfielder earned his first senior cap for Switzerland in a friendly against Uruguay.

Rochat, 27, was acquired by Whitecaps FC from FC Zürich and has been immediately loaned back to the Swiss Super League club until the opening of the January 2011 international transfer window. The 6-foot, 170-pound central defender - who can also play as a left fullback - first joined FC Zürich on loan during the 2006-07 season from Stade Rennais FC of France’s Ligue 1 before making his move permanent the following season. In four seasons with FC Zürich, Rochat has made 140 appearances, scored nine goals, and recorded 10 assists in 11,243 minutes of action. During this time, Rochat helped FC Zürich to Swiss Super League championship titles during the 2006-07 and 2008-09 campaigns. Last season, Rochat helped FC Zürich reach the group stage of the UEFA Champions League, where they faced Spanish giants Real Madrid, Italian powerhouse AC Milan, and France's Olympique de Marseille in Group C.

Before his current spell with FC Zürich, Rochat joined Stade Rennais FC at the start of the 2005-06 French Ligue 1 season and appeared in 11 matches for the Brittany-based club. From 2001 to 2005, Rochat played four seasons with Switzerland's BSC Young Boys. Rochat started his professional career in 1999 with Yverdon Sport FC, who were then members of the Swiss Super League.

Born in Saint-Jean-sur-Richelieu, Quebec, Rochat appeared for Switzerland at the youth international level before making his senior international debut on June 4, 2005, as Switzerland claimed a 3-1 away victory over the Faroe Islands in Group Four of European qualifying for the 2006 FIFA World Cup in Germany.

North American Soccer League (NASL) Conference leading Vancouver Whitecaps FC (9W-3L-11D) will battle USL Conference club FC Tampa Bay (6W-8L-8D) this Thursday, August 19, at George M. Steinbrenner Field. Thursday's match kicks off at 4:30 p.m. PT and can be seen live online at whitecapsfc.com/live.

About Vancouver Whitecaps FC
In 1974, Vancouver Whitecaps FC played their inaugural season in the North American Soccer League, and in 1979, the club won the NASL Soccer Bowl championship. From 1987 to 1992, as a member of the Canadian Soccer League, Vancouver won four straight CSL titles. In 2002, the Whitecaps created a full club model that encompasses professional teams for men and women, extensive youth development and grassroots participation programs, facility development, and the Whitecaps Foundation to support specific initiatives related to health and wellness through soccer. Since 2004, the Whitecaps have won two United Soccer Leagues First Division championships and two USL W-League championships. In 2011, Vancouver will begin their inaugural season in Major League Soccer at Empire Field before moving into the new BC Place Stadium in downtown Vancouver.
:albino:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

R A U T E

von sega 10.- , von pa 10.-, ; @andi: 10.--

mer send gäge alles
Camel
Administrator
Administrator
Beitrag von Camel »

Bild
Barry Bonds
Forumgott
Forumgott
Beitrag von Barry Bonds »

Hat viel aus seiner Karriere gemacht 8)

Remo Meyer wechselt zu seinem Stammverein

Der fünffache Schweizer Internationale Remo Meyer (29) setzt seine Karriere im Amateur-Bereich fort. Der Defensiv-Spezialist wechselt zu seinem Stammverein Altbüron-Grossdietwil in die 3. Liga.

Remo Meyer im Salzburg-Trikot Meyer war zuletzt während längerer Zeit verletzt. Seit dem Auslaufen seines Vertrags mit dem österreichischen Bundesligisten Salzburg befand er sich auf der Suche nach einem neuen Arbeitgeber. Er schloss sich unter anderem dem Trainingsbetrieb des Challenge-League-Klubs Wohlen an.

Auf Profi-Ebene hatte Meyer vor seinem Engagement in Salzburg für 1860 München, Lausanne und Luzern gespielt. Sein letzter Einsatz in der Nationalmannschaft datiert vom 28. April 2004 (2:1 in einem Test gegen Slowenien). Meyers Schwester Fabienne nahm heuer als Bobfahrerin an den Olympischen Winterspielen in Vancouver teil.
SOLO ALLMEND!
Insider
Elite

Beitrag von Insider »

guter bericht. letzter satz auch sehr wichtig.
I'm going to make him an offer he can't refuse...

GEGEN DEN MODERNEN SCHIFFSBAU

offene beträge: CHF 50 von tjfcl, CHF 10 von LU-57, CHF 10 von chamäleon, CHF 10 von nelson, CHF 10 an seimon.

JASSOBIG RETTEN - NIEDER MIT DEN WETTEN!

Sammler hat geschrieben: Der FCL ist ein Verein, den man besser erst gar nicht beitreten sollte. Leistungen werden definitiv nicht honoriert. Jetzt auf Margiotta herumzuhacken ist absolut fehl am Platz. Kein Wunder, bekommt der FCL keine Mannschaft mehr zusammen, die mal einen Kübel stemmen wird. Nicht unter Swisspor, nicht unter Meyer. :clown:
Heiri
Forumgott
Forumgott

Beitrag von Heiri »

ich finds gut kehrt er zum Stammverein zurück und heuert nicht irgendwo bei einer 1.Liga Söldnertruppe an...
"Ich realisierte wie stolz ich war, ein Luzerner zu sein"

ATV - Anti Thread Verhunzer
LU-57
Rekordmeister
Beitrag von LU-57 »

redbullsau
STADION ALLMEND 1934 - 2009
\O/ cumk \O/ choooooom \O/

«Stellen sie sich vor, ein Pyro mit 2000 Grad trifft ein Kind und das Kind stirbt. Was sagen Sie dann?»
«Gewaltanwendungen gab es zwar keine, es hätte aber auch anders kommen können!»
Romano Simioni, Allmend-Buch, 2009 hat geschrieben:Das KKL ist kein Ort, der für uns Luzerner und Innerschweizer
gemacht wurde, sondern ein Ort, der in erster Linie dazu da ist,
dem Prestige der Stadt gut zu tun. Ich befürchte, dass das neue
Stadion eher ein KKL des modernen Fusballs wird und nicht eine
lebendige Volksbühne, wie es die so sympathisch unperfekte
Allmend war.
Master
Elite

Beitrag von Master »

gute sache! muss man nicht so weit fahren, falls man ihm mal ein bier anwerfen will..

LU-57 hat den rest eigentlich sehr schön formuliert
L U C E R N E - Till I Die!

Kämpfe Lozärn, Kämpfe Lozärn!
mer wend Euch gwönne gseh!

Master (am Do 20. Okt 2005 22:24 ) hat geschrieben:ich sage immer das gleiche.. dass er dem verein helfen wird, davon bin ich überzeugt!
dass er der fanszene schaden wird, davon bin ich genau so überzeugt! aber ich hoffe wir werden das überstehen!
Master hat geschrieben: 4. Mär 2021, 10:55 Danke sonnenkönnig*
*meine Prophezeiung in der Signatur ist kolossal falsch.. Die Fanszene hat sich geeint und geformt durch ihn, um den Verein steht es schlechter als erwartet..
Camel
Administrator
Administrator
Beitrag von Camel »

LÜ-57 hat geschrieben:redbullsau
Antworten